-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30712 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

مي دانم جهان آخرت پاياني ندارد, اما اگر كسي به اندازهء بدي هايش در جهنّم باشد و به اندازه خوبي هايش در بهشت , بعد از آن به كجا مي رود و چه بلايي سرش مي آيد؟

بر اساس مشيّت حكيمانهء خداوند انسان داراي سه نشئهء و جايگاه زندگي است . زندگي در دنيا كه بافرارسيدن مرگ پايان مي پذيرد; زندگي در عالم برزخ كه با برپا شد قيامت كبري خاتمه مي يابد و زندگي در عالم آخرت كه جاويدان است و اين جاودانگي لازمهء وجود انسان است كه يا هميشه در جهنّم ماندني است و اين فقطمخصوص كفار و مشركان مي باشد و انسان موحّد كه بر اثر آلودگي به گناه به جهنّم وارد شود, پس از پاك شدن از گناه مشمول رحمت خدا مي شود و از جهنّم رها خواهد شد و يا باقي و جاويد در جنّت و بهشت است , و از نعمت هاي بي پايان الهي بهره مند مي باشد. قرآن دربارهء گروه اوّل كه كفّار هستند, مي فرمايد:

و فرزندانشان , از مجازات خدا در امان بمانند. آن ها اصحاب دوزخند و جاودانه در آن خواهند ماند>.

و در مورد بهشتيان مي فرمايد:

وارد سازد كه از زير درختانش نهرها جاري است و جاودانه در آن مي مانند و خداوند روزي نيكويي براي او قرار داده است >.

البتّه چگونگي زندگي و حيات اخروي كاملاً به نحوهء زندگي در دنيا بستگي دارد كه نبي گرامي اسلامي فرمود: (1)و به قول سعدي

]از مكافات عمل غافل مشوگندم از گندم برويد جو ز جو

]بنابراين لازمهء عقايد و اعمال و كردار و اخلاق نيك در دنيا, خلود در بهشت و نتيجه مرگ با كفر و شرك , خلوددر جهنّم است . نتيجه اين كه زندگي در جهنّم براي كفّار و در بهشت براي اهل جنّت هميشگي است و پايان ندارد.(2)

(پـاورقي 1.كنزالحقايق , باب دال .

(پـاورقي 2.مجموعه آثار, شهيد, ج 2 ص 519ـ 537 پيام قرآن , مكارم شيرازي , ج 6 ص 491ـ 503 منشور عقايد اماميّه , جعفر سبحاني ,اصل 118 ص 209

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.